Czy wiesz, że jesteśmy również na Slacku? Dołącz do nas już teraz klikając tutaj!

Testy jednostkowe z GoogleTest


2019-11-12, 02:00
Testy jednostkowe z GoogleTest

Profesjonalny programista to nie programista, który nie popełnia błędów. Profesjonalny programista to programista, który popełnia ten sam błąd maksymalnie jeden raz. Tą krótką mądrością zapraszam Was na wpis poświęcony świetnemu i jakże prostemu narzędziu, którym jest biblioteka GoogleTest.... więcej

Krótki tutorial menadżera pakietów Conan


2019-10-24, 01:09
Krótki tutorial menadżera pakietów Conan

Tworzenie aplikacji to zazwyczaj świetna przygoda. Możemy modelować zachowania aplikacji, próbując wynaleźć coś, czego jeszcze nie ma. Jednym z problemów związanych z szybkim dostarczaniem swoich pomysłów jest niewątpliwie infrastruktura, na której się opieramy. Tworząc swoją grę, nie chcemy tworzyć silnika od nowa - lepiej skorzystać z istniejącego już rozwiązania. Kiedy myślimy o komunikacji klient-serwer, raczej nie mamy na myśli tworzenia kodu obsługi socketów, a - modelowanie komunikatów, które będą wysyłane przez kod, od którego nasza aplikacja będzie zależeć, czyli zależność. Zapraszam na wpis, w którym przedstawię podstawy pracy z menadżerem zależności Conan.... więcej

Maszyna Stanów oparta o std::variant na przykładzie gry


2019-10-09, 00:00
Maszyna Stanów oparta o std::variant na przykładzie gry

Późna inicjalizacja w C++


2019-09-24, 00:00
Późna inicjalizacja w C++

Późna inicjalizacja to wzorzec projektowy wykorzystywany w praktycznie każdym języku. Jego zaletą jest przesunięcie w czasie konstrukcji jakiegoś obiektu, która jest w jakiś sposób kosztowna, lub jej całkowite uniknięcie, jeżeli akurat tak się złoży, że dany obiekt w ogóle nie będzie potrzebny. Spójrzmy jak zaimplementować ten wzorzec poprawnie w C++.... więcej

Czy C++ jest wolniejszy od C? Kilka słów o Zero Cost Abstraction


2019-08-06, 00:00
Czy C++ jest wolniejszy od C? Kilka słów o Zero Cost Abstraction

W świecie programistów można spotkać opinie, że C++ poprzez zwiększenie poziomu abstrakcji utracił na wydajności w stosunku do starego, dobrego i szybkiego C. Zbadajmy więc, czy ta opinia ma odzwierciedlenie w rzeczywistości.... więcej

Dynamic cast oraz type id jako narzędzia RTTI


2019-06-20, 00:00
Dynamic cast oraz type id jako narzędzia RTTI

Jak zapewne wiecie, istnieją pewne mechanizmy w C++, które pozwalają na uzyskanie danych o typie obiektu w czasie życia programu. Być może zastanawiacie się po co są one w C++. Dzięki nim możemy np. obsługiwać wyjątki oraz implementować typy takie jak `std::any`. W tym artykule przyjrzymy się narzędziom dynamicznego rzutowania oraz uzyskiwania informacji o dynamicznym typie zmiennej.... więcej

Pssst! Używamy Cookies. Poprzez używanie naszego serwisu zgadzasz się na odczytywanie i zapisywanie Cookies w swojej przeglądarce.
Polityka Prywatności