Początkowo planowałem o GoogleTest napisać tylko jeden wpis. Podczas pisania zauważyłem jednak, że tematyka pisania testów w C++ jest bardzo rozległa. Na tyle rozległa, że gdyby próbować wszystko opisać za jednym razem, to mało komu chciałoby się dotrzeć do końca wpisu. Zapraszam w takim razie na drugi post z serii o GoogleTest, w którym zajmiemy się testami parametryzowanymi.... więcej
Profesjonalny programista to nie programista, który nie popełnia błędów. Profesjonalny programista to programista, który popełnia ten sam błąd maksymalnie jeden raz. Tą krótką mądrością zapraszam Was na wpis poświęcony świetnemu i jakże prostemu narzędziu, którym jest biblioteka GoogleTest.... więcej
Tworzenie aplikacji to zazwyczaj świetna przygoda. Możemy modelować zachowania aplikacji, próbując wynaleźć coś, czego jeszcze nie ma. Jednym z problemów związanych z szybkim dostarczaniem swoich pomysłów jest niewątpliwie infrastruktura, na której się opieramy. Tworząc swoją grę, nie chcemy tworzyć silnika od nowa - lepiej skorzystać z istniejącego już rozwiązania. Kiedy myślimy o komunikacji klient-serwer, raczej nie mamy na myśli tworzenia kodu obsługi socketów, a - modelowanie komunikatów, które będą wysyłane przez kod, od którego nasza aplikacja będzie zależeć, czyli zależność. Zapraszam na wpis, w którym przedstawię podstawy pracy z menadżerem zależności Conan.... więcej
Jednym z potężniejszych wykorzystań std::variant niewątpliwie jest implementacja Maszyny Stanowej. Jakiś czas temu przygotowałem prosty przykład tego wzorca. Dzisiaj jednak mamy coś większego. W dzisiejszym wpisie przygotowanym przez Nikolai Wuttke zobaczycie, jak wykorzystać std::variant przy budowie gry kosmicznej!Poniższy wpis jest wpisem gościnnym autorstwa **Nikolai Wuttke**.... więcej
Późna inicjalizacja to wzorzec projektowy wykorzystywany w praktycznie każdym języku. Jego zaletą jest przesunięcie w czasie konstrukcji jakiegoś obiektu, która jest w jakiś sposób kosztowna, lub jej całkowite uniknięcie, jeżeli akurat tak się złoży, że dany obiekt w ogóle nie będzie potrzebny. Spójrzmy jak zaimplementować ten wzorzec poprawnie w C++.... więcej
W świecie programistów można spotkać opinie, że C++ poprzez zwiększenie poziomu abstrakcji utracił na wydajności w stosunku do starego, dobrego i szybkiego C. Zbadajmy więc, czy ta opinia ma odzwierciedlenie w rzeczywistości.... więcej