Czy wiesz, że jesteśmy również na Slacku? Dołącz do nas już teraz klikając tutaj!

Testy parametryzowane w GoogleTest


2019-11-26, 01:23
Testy parametryzowane w GoogleTest

Początkowo planowałem o GoogleTest napisać tylko jeden wpis. Podczas pisania zauważyłem jednak, że tematyka pisania testów w C++ jest bardzo rozległa. Na tyle rozległa, że gdyby próbować wszystko opisać za jednym razem, to mało komu chciałoby się dotrzeć do końca wpisu. Zapraszam w takim razie na drugi post z serii o GoogleTest, w którym zajmiemy się testami parametryzowanymi.... więcej

Testy jednostkowe z GoogleTest


2019-11-12, 02:00
Testy jednostkowe z GoogleTest

Profesjonalny programista to nie programista, który nie popełnia błędów. Profesjonalny programista to programista, który popełnia ten sam błąd maksymalnie jeden raz. Tą krótką mądrością zapraszam Was na wpis poświęcony świetnemu i jakże prostemu narzędziu, którym jest biblioteka GoogleTest.... więcej

Krótki tutorial menadżera pakietów Conan


2019-10-24, 01:09
Krótki tutorial menadżera pakietów Conan

Tworzenie aplikacji to zazwyczaj świetna przygoda. Możemy modelować zachowania aplikacji, próbując wynaleźć coś, czego jeszcze nie ma. Jednym z problemów związanych z szybkim dostarczaniem swoich pomysłów jest niewątpliwie infrastruktura, na której się opieramy. Tworząc swoją grę, nie chcemy tworzyć silnika od nowa - lepiej skorzystać z istniejącego już rozwiązania. Kiedy myślimy o komunikacji klient-serwer, raczej nie mamy na myśli tworzenia kodu obsługi socketów, a - modelowanie komunikatów, które będą wysyłane przez kod, od którego nasza aplikacja będzie zależeć, czyli zależność. Zapraszam na wpis, w którym przedstawię podstawy pracy z menadżerem zależności Conan.... więcej

Maszyna Stanów oparta o std::variant na przykładzie gry


2019-10-09, 00:00
Maszyna Stanów oparta o std::variant na przykładzie gry

Jednym z potężniejszych wykorzystań std::variant niewątpliwie jest implementacja Maszyny Stanowej. Jakiś czas temu przygotowałem prosty przykład tego wzorca. Dzisiaj jednak mamy coś większego. W dzisiejszym wpisie przygotowanym przez Nikolai Wuttke zobaczycie, jak wykorzystać std::variant przy budowie gry kosmicznej!Poniższy wpis jest wpisem gościnnym autorstwa **Nikolai Wuttke**.... więcej

Późna inicjalizacja w C++


2019-09-24, 00:00
Późna inicjalizacja w C++

Późna inicjalizacja to wzorzec projektowy wykorzystywany w praktycznie każdym języku. Jego zaletą jest przesunięcie w czasie konstrukcji jakiegoś obiektu, która jest w jakiś sposób kosztowna, lub jej całkowite uniknięcie, jeżeli akurat tak się złoży, że dany obiekt w ogóle nie będzie potrzebny. Spójrzmy jak zaimplementować ten wzorzec poprawnie w C++.... więcej

Czy C++ jest wolniejszy od C? Kilka słów o Zero Cost Abstraction


2019-08-06, 00:00
Czy C++ jest wolniejszy od C? Kilka słów o Zero Cost Abstraction

W świecie programistów można spotkać opinie, że C++ poprzez zwiększenie poziomu abstrakcji utracił na wydajności w stosunku do starego, dobrego i szybkiego C. Zbadajmy więc, czy ta opinia ma odzwierciedlenie w rzeczywistości.... więcej

Pssst! Używamy Cookies. Poprzez używanie naszego serwisu zgadzasz się na odczytywanie i zapisywanie Cookies w swojej przeglądarce.
Polityka Prywatności