Czy wiesz, że jesteśmy również na Slacku? Dołącz do nas już teraz klikając tutaj!

CppNews #61 [18.03 - 24.03.2019] - Najmniej poważne proposale i TOP 10 błędów.


2019-03-25, 00:00

CppNews #61 [18.03 - 24.03.2019] - Najmniej poważne proposale i TOP 10 błędów.

W tym tygodniu znajdziecie link do śmiesznych proposali po spotkaniu w Kona, top 10 błędów znalezionych przez PVS studio i wiele więcej!

  1. Dostępne są wszystkie papiery omawiane na ostatnim spotkaniu komisji standaryzacyjnej:
    isocpp.org/blog/2019/03/2019-03-post-kona-mailing-available

    Papiery złożone przez naszych rodaków:

    Marius Bancila wybrał te najśmieszniejsze:
    mariusbancila.ro/blog/2019/03/20/putting-the-fun-in-c/

  2. Gościnny post na blogu Bartłomieja Filipka - dziwne konstrukcje, które są dozwolone w C++:
    bfilipek.com/2019/03/darker-cpp.html

  3. Nowa seria postów od Rainera Grimma. Po napisaniu 23986419 postów o C++ Core Guidelines, Rainer pokazuje przykłady użycia narzędzie CppInsights, służącego do analizy kodu wygenerowanego przez kompilator:
    modernescpp.com/index.php/c-insights-conversions

  4. Ivan Čukić pokazuje implementację generycznego mechanizmu, który pozwala sprawdzić czy szablon jest zainicjalizowany wybranym typem:
    cukic.co/2019/03/15/template-meta-functions-for-detecting-template-instantiation/

  5. Marius Bancila omawia kolejną mało znaną konmstrukcję - operator auto():
    mariusbancila.ro/blog/2019/03/18/little-known-cpp-operator-auto/

  6. Nowy odcinek C++ Weekly od Jasona Turnera - kolejna zapowiedź feature’a C++20, czyli polimorfizm działający w czasie kompilacji:
    youtube.com/watch?v=JXJg_XMJFW0

  7. Artykuł od ekipy MSVS - pokazują ulepszenia dedykowane dla gamedevu: krótsze czasy kompilacji, lepsza wektoryzacja i wiele więcej:
    devblogs.microsoft.com/cppblog/game-performance-and-compilation-time-improvements-in-visual-studio-2019/

  8. Arthur O’Dwyer wyjaśnia czym jest type-erasure i czym różni się od tego znanego z Javy:
    quuxplusone.github.io/blog/2019/03/18/what-is-type-erasure/

  9. Świeny post od zespułu PVS-Studio - opisują TOP 10 błędów znalezionych przez ich narzędzie do statycznej analizy kodu:
    habr.com/en/company/pvs-studio/blog/444568/

  10. Gościnny artykuł na fluentcpp - Till Heinzel pokazuje implementację generycznego mechanizmu do obsługi typów nazwanych:
    fluentcpp.com/2019/03/22/generalizing-unordered-named-arguments/

  11. Nowy odcinek CppCast - tym razem tylko Rob Irving, przeprowadza wywiad z zespołem Visual Studio podczas konferencji Microsoftu. Dużo interesujących nowinek nie tylko dla fanów Windowsa - np. chwalą się, że Visual Studio Code będzie wspierał Live Sharing:
    cppcast.com/2019/03/vcpp-news/

  12. Gościnny post na blogu Arne Mertza, od Andrey Karpova znanego z PVS-Studio. Andrey omawia błędy znalezione przez ich narzędzie związane z makrami:
    arne-mertz.de/2019/03/macro-evil/



Wojciech Razik

Programista C++ z wieloletnim stażem. Uwielbia czytać standard C++ przed snem, na co dzień tworzy oprogramowanie do robota. Jego drugą pasją jest hejtowanie JSa.

Profil na LinkedIn
Pssst! Używamy Cookies. Poprzez używanie naszego serwisu zgadzasz się na odczytywanie i zapisywanie Cookies w swojej przeglądarce.