SFML-owe zabawy


2018-06-30, 00:00

Prawie każdy mój post na blogu do tej pory (a wiele ich póki co nie ma) dotyczył zagadnień teoretycznych. Jednych to kręci (zwłaszcza tych, którzy się uczą), ale drugich raczej to nudzi. Postanowiłem, że otworzę serię, w której będę tworzył mini-projekt. Na pewno sporo mnie to rozwinie, a Wam da sporo możliwości wpływania na kierunek, w którym ten projekt będzie podążał.

Co to za projekt?

Tak jak napisałem wyżej, nie będzie to nic skomplikowanego. Ma to być jednak coś, co będzie sobie trwało przez dłuższy czas. Do tego, sam projekt ma sprawiać mi radość na samą myśl o nim, tak abym nie musiał walczyć o motywację. Dodatkowo, ma to być coś, co zachęci nas wszystkich do współpracy dając nam sporo funu.

Tada!

Decyzja zapadła. Będę (mam nadzieję, że będziemy) tworzyć prosty edytor poziomów do gry Super Mario Bros. Cieszycie się? Bo ja tak! :D A dlaczego tak?

  1. Kto nie lubi gier platformowych? Ja je uwielbiam.
  2. Taki projekt pozwoli nam dotknąć sporo aspektów programowania (testy, wątki, może dystrybucja?).
  3. Nie trzeba martwić się o grafiki, bo te są publicznie dostępne.

Pewnie nie wyjdzie nam drugie Super Mario Maker, ale warto się starać, by osiągnąć jak najlepszy efekt :)

Stack programistyczny

W moim ostatnim wpisie stawiałem projekt oparty o GoogleTest oraz SFML. Skoro pierwsze kroki już zostały poczynione, dlaczego nie można by tego wykorzystać? Kod jest dostępny na githubie (https://github.com/CppPolska/cmake-w-praktyce), możecie go przeglądnąć oraz poczytać co i jak.

Wasz feedback zawsze na plus

Co sądzicie o tym pomyśle? Zapraszam do dyskusji w komentarzach pod wpisem :) Jeżeli pomysł się przyjmie, to niebawem wrzucę post inaugurujący :)



Marcin Kukliński

Zawodowo backend developer, hobbystycznie pasjonat języka C++. Po godzinach poszerza swoją wiedzę na takie tematy jak teorii kompilacji oraz budowa formatów plików. Jego marzeniem jest stworzyć swój własny język programowania.

Pssst! Używamy Cookies. Poprzez używanie naszego serwisu zgadzasz się na odczytywanie i zapisywanie Cookies w swojej przeglądarce.